اخبار

راهنمای ثبت نام در سایت تأمین اجتماعی جهت مشاهده سوابق بیمه ای

مشاهده سوابق بیمه با اهداف مختلفی می تواند انجام شود. اینکه بدانیم تاکنون چقدر سابقه بیمه تامین اجتماعی داریم و آیا همه سوابق بیمه ما اعمال شده است یا خیر برای ما مهم می باشد. در اینجا در مورد انواع روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی یا شماره بیمه صحبت می کنیم.

ابتدا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید

برای استفاده از سامانه بیمه تامین اجتماعی می بایست از مروگر کروم یا فایرفاکس استفاده نمایید. (در صورتی که مروگر شما ورژن قدیمی این مرورگر ها می باشد، میباست ابتدا مرورگر خود را آپدیت نمایید.)

ورود به سایت جهت ثبت نام

توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص شما ( بیمه شده) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه تامین اجتماعی الزامی می باشد.

توجه داشته باشید

  • اطلاعات وارد شده در این فرم از این پس جهت شناسایی شما در سامانه یکپارچه سازمان تامین اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما باشد.
  • در صورتیکه شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شما نباشد نیاز است پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی جهت فعال سازی حساب کاربری خود مراجعه نمائید.
  • بدلیل اینکه اطلاعات وارد شده در زمان ثبت نام از این پس بصورت رسمی جهت ارائه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مسئولیت وارد نمودن هرگونه اطلاعات خلاف واقعیت بعهده شخص شما خواهد بود.
  • پس از تکمیل مراحل ثبت نام شما مجاز به استفاده از خدمات غیر حضوری پایه ای سازمان تامین اجتماعی مانند درخواست دفترچه بیمه، بازرسی، مشاهده سوابق، فیش حقوقی، انواع استعلامات و …، خواهید بود. جهت استفاده از خدمات حقوقی این سامانه مانند ارسال لیست بیمه نیاز به مراجعه به شعبه و تکمیل فرم های تعهد نامه است.
  • در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه) خود دقت نمایید، مسئولیت تبعات ناشی از افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده شما خواهد بود

در قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.
نکات قابل توجه برای ثبت سوال امنیتی سایت تامین اجتماعی

  1. کلیه اطلاعات هویتی میبایست مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشد.
    دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد.
  2. ملی و شماره شناسنامه یکسانی دارند الزم است هر دو قسمت کد ملی و شماره شناسنامه را با مقدار یکسان پر نموده از وارد نمودن عدد ۰ (صفر) بجای شماره شناسنامه خودداری نمایند.
  3. در بخاطر سپردن پاسخ سوالات امنیتی خود دقت داشته باشید . این سوالات جهت بازیابی گذرواژه شما مورد استفاده قرارمی گیرند.
  4. خواهشمند است در وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل خود دقت نمائید. این اطلاعات پل ارتباطی سامانه های سازمان تامین اجتماعی با شما می باشد.

در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید و ارسال درخواست را فشار دهید در غیر اینصورت دکمه مرحله قبل را زده واطلاعات فرم را اصلاح نمائید.
در نهایت پیام زیر نمایش داده میشود 

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید و نتیجه مراحل انجام شده از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *